Archív aktualit

21.6.2019

Deregulovaná exprese HIF-1α může přispět k srdeční dysfunkci

Sympatický nervový systém hraje rozhodující úlohu při stimulaci srdeční frekvence a kontraktility srdce, čímž zajišťuje dostatečné zásobení tkání kyslíkem. Dysfunkce sympatiku přispívá k srdečním patologiím, jako je náhlá srdeční smrt ...

23.4.2019

6th Biannual Meeting on Mitochondria, Apoptosis & Cancer

The 6th Biannual Meeting on Mitochondria, Apoptosis & Cancer (MAC'19) will take place in the BIOCEV research centre, Vestec, Prague-West, on September 17-20, 2019. For more information about this event, please visit: http://mac19.org/

8.2.2019

Sluch bez rozlišení zvukových frekvencí: Genetická mutace ukazující omezenou schopnost reorganizace centrální sluchové dráhy

Naše smyslové orgány vytváří primární topografické mapy smyslových vjemů, které jsou přenášeny senzorickými neurony do mozku, (např. topografická mapa sítnice oka, dotekové vjemy kůže anebo tonotopická mapa sluchových frekvencí). Při poškození periferních smyslových orgánů je centrální nervový systém schopen určité kompenzace poškození topografických map a tvárnosti nervových spojení.

5.12.2018

Nová role mitochondrií v nádorovém bujení

Vědci z Biotechnologického ústavu AV ČR v centru BIOCEV nedávno ukázali, že rakovinné buňky s poruchami mitochondriální DNA (mtDNA) si po vnesení do laboratorní myši musí obnovit respiraci „krádeží“ mitochondrií s nepoškozenou mtDNA z okolních, nerakovinných buněk.

25.7.2018

XXIV. Symposium imunologie a biologie reprodukce

Sborník příspěvků si můžete prohlédnout zde.

22.6.2018

Studie fáze I MitoTam-01 – informace pro pacienty

Co studie nabízí: experimentální léčbu přípravkem MitoTam, která je nemocnému podávána formou infuze do žíly. Jedná se o první podání člověku (tzv. fáze I klinického hodnocení), jehož hlavním cílem je stanovení bezpečnosti tohoto preparátu.

7.6.2018

New state-of-the-art SAXSpoint 2.0 instrument installed at the Centre of Molecular Structure

A laboratory Small Angle X-ray Scattering device has just been delivered at the CMS: SAXSpoint 2.0 instrument with dedicated high flux LiquidMetal Jet C2+ X-ray source, Eiger 1M detector and in situ UV/Vis spectrophotometric probe.

21.5.2018

Mimořádně rychlá cesta protirakovinné látky z laboratoře ke klinickým testům

Každý rok jsou v České republice diagnostikovány desítky tisíc pacientů s nádorovým onemocněním. V boji s touto zákeřnou chorobou by nyní mohl pomoci Biotechnologický ústav Akademie věd České Republiky (BTÚ), kde byla objevena nová protirakovinná látka – MitoTam – s netradičním mechanismem účinku.

9.4.2018

INSTRUCT/CIISB Fragment screening course

An Instruct, CIISB and the Institute of Biotechnology CAS, v. v. i. course took place at the CMS, IBT, BIOCEV on April 5 and 6, 2018.

11.9.2017

Magazín Česká věda

Videokanál Akademie věd ČR "Česká věda" přináší aktuality a reportáže z ústavů AV ČR, vizitky vědců, informace o chystaných akcích týkajících se vědy a mnoho dalšího.